موعود موجود

برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

موعود موجود

برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

دوران ظهور و حکومت

دوشنبه, ۶ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۲۴ ب.ظ

پرسش: آیا با ظهور امام زمان(عج) همه انسان های کافر کشته خواهند شد و فقط یاران واقعی آن حضرت، باقی می مانند؟ آیا افراد دیگری که در مرتبة پایین تر ایمانی هستند، باقی نمی‌مانند؟

✍پاسخ: درباره قتل و کشتار در دوران ظهور، برخی افراط می کنند و از امام زمان(عج) و یاران او چهره ای خشن ارائه می دهند. برخی نیز تفریط کرده، میگویند: امام، از طریق ولایت و تصرف تکوینی و اعجاز، همه را مطیع می کند. واقعیت، این است که سیاست امام(عج) همان سیاست پیامبر اکرم(ص) است.

گاهی مقتضای عدالت و گستردن آن بر جامعه، این است که دشمنانِ سرسخت و لجوج را که هرگز با حکومت حق کنار نمیآیند، از سر راه بردارند. به یقین، قبل از ظهور و مقارن با آن، ستمگران خون ریزی بر جهان حاکمند که از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند. در چنین وضعیتی، برابر امامی که برای برپایی عدل و داد قیام می کند، بی تردید گروههای معاندی که دستشان به خون بشریت آلوده شده است و حق مردم را غصب کرده اند یا پست و مقام شان به خطر افتاده، مقابل حرکت و نهضت اصلاح گرایانه امام، ایستادگی می کنند. اینان کسانی هستند که کشته خواهند شد، امّا کسانی که چنین نیستند، هر چند مسلمان نباشند، کشته نخواهند شد.

بر اساس روایات، امام زمان(عج) برابر اهل کتاب (یهود و نصارا) نیز سیاست نرمش و مدارا را در پیش خواهد گرفت. در ابتدای امر، اهل کتاب، با پرداخت جزیه، در حکومت حضرت، به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، اما بعد از اتمام حجت و برطرف شدن موانعی که بر سر راه هدایت و ایمان افراد وجود دارد و تشکیل مدینه فاضله و زمینه بسیار مناسبی که در جهت رشد و شکوفایی ایمان و فطرت الهی انسانها مهیا می شود، عده بسیار زیادی ایمان می آورند و دیگر کسی گمراه باقی نمی ماند، مگر افراد لجوج که در عین تمام شدن حجت، کفر می ورزند. این افراد عنود و لجوج، محکوم به فنا هستند.

خلاصه سخن اینکه در آغاز ظهور، به جز افراد عنود و ظالمی که برابر عدالت حضرت می‌ایستند، کسی کشته نخواهند شد، حتی از کفار، امّا در دوران شکوفایی علم و ایمان و مدینه فاضله و عدل مهدوی، دیگر بهانه ای برای کفر و نپذیرفتن اسلام باقی نمی ماند.

حضرت مهدی(عج) مظهر رحمت پروردگار است. او می آید تا با ظهورش بشریت را از شرک و فساد و حکومت ستمگران نجات دهد و انسانها در سایه حکومت عدل او، راه راستی را طی کنند؛ بنابراین در زمان ظهور و حاکمیت او، به جز یارانش، افراد بسیاری از مردمان به حیات خود ادامه داده، تحت راهنماییهای او به سمت خیر و صلاح گام برمیدارند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۶
علی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی